2014. december 22., hétfő

Work In Progress - Tavaszi 1. cp 1. felvonás - gyurmázzunk!

Üdv nektek kis és nagy népek ^^ (Tudom, gyökér vagyok :'D)

Most, hogy elkezdődött a téli szünet, úgy gondoltam, hogy a házim mellett megcsinálok mindet amit csak tudom jelen helyzetben, így most a szünetben elkészül az első napi cp-m kiegészítője, a roha fele és a 2. cp-m ruhájának egy része :)

És ha már kiegészítő akkor elregélem, hogy az itt látható csat készül/készült el. Egy ebayen kapható kiegészítő alapján próbáltam rekonstuálni a dolgot (meg kell hagyni elég nehéz volt, de szerintem ennek ellenére elég jó lett), bár kicsit nagyobb lett szerintem mint kellene, de nem bánom, saját és büszkén fogom viselni ^^
Közzéteszek hát pár képet és a végén még egy recepttel is szolgálok a gyurmához :D

Sül a kis drága (többek között) *w* 

Kisülve, de nem csiszolva :) Nyers formájában kicsit érdekes volt mert nem tudtam olyan szépen simára csinálni. 



Itt már szép sima, vagy legalábbis hasonlít valami szépre :)


A festés kicsit több gondot jelentett... Először túl sötétre festettem (buta tempera) de egy kis vízfestékkel szépen kijavítottam ^^ Bár még matt volt de egy kis lakk (ez esetben körömlakk) csodássá varázsolta ^^

  
Majd végül segítségül hívtam egy ragasztópisztolyt így a csat rész is a helyére került :) Kicsit csúnyácska lett a ragasztás de azt majd kijavítom szebbre és lekenem egy kicsit festékkel, hogy ne legyen olyan feltűnő :) 


Végül egy kép arról, hogy milyennek is kellene ennek lennie... Mit gondoltok? Megfelel a célnak? Én elszerettem, bár kicsit nagyobb mint kellene, de jó lesz ^^


És íme a recept ami alapján elkészítettem a saját, süthető gyurmámat: 

Amire szükség lesz:
  • 1 csésze kukoricakeményítő
  • 2 csésze szódabikarbóna (tipp: a Tescoban 50 Ft-ért lehet egy szép nagy csomaggal, visszazárható tasakban)
  • 1 és 1/4 csésze víz
Elkészítés:

Első lépésként a hozzávalókat öntsük egy edénybe. Majd keverjük csomómentesre.
Folytonos keverés mellett közepes lángon kezdjük el főzni.
Amint besűrűsödik, egy labdává áll össze az egész.
Ezután helyezzük át egy tányérra a masszát és fedjük be nedves ruhával. Várjuk meg, amíg kihűl.
Amint kihűlt, formázható is.
Az elkészült formákat 160-180 °C-on fél óráig sütjük (szerintem ez kicsit sok is mert az én formáim kicsit bebarnultak vagy inkább csak sárgultak)

Az elkészült gyurmának szép fehérnek kell lennie (persze sütés előtt) 

A receptért köszönet: Színes ötletek

A tapasztalatom:

Nagyon könnyű vele dolgozni, de sütéskor tényleg kell rá figyelni. Ráadásul nekem kicsit el is deformálódott 1-2 formám (kör és fenyő), de azért majd még próbálkozom. Ki kell tapasztalni a normális használatát :D Hamarosan újabb próbát teszek mivel elfelejtettem az egyik kiegészítőt megcsinálni xD 
Plusz akartam képeket csinálni sütés/főzés közben de annyira belelendültem... :D 

Nos hamarosan ismét jelentkezem a következő folyamattal :) Remélem a receptnek hasznát veszitek ^^ Legyetek jók!

1 megjegyzés:

  1. Érdekes, ez volna akkor a süthető gyurma receptje? XD Mondjuk sosem próbáltam, jelenleg se tervezem, de régebben mindig gyurmáztam, persze nem süthetőek voltak. :D

    VálaszTörlés